Pattern stash reduction contest

If you’re a sewist and you don’t know the website Pattern Review, you’re missing out on a real gold mine! Although it’s enabling my patterns & fabric addiction, this online community has probably saved me from numerous sewing disasters, thanks to the wonderful reviews from the users.

Since I’m not the only patterns addict on that site, a Pattern stash reduction contest has been organized. The goal: sew as many garments as possible from un-used patterns, within the given time limits. This is the first contest I’m participating in, but I’m not in for the title. As I explained in my previous posting, I want to make a SWAP for the spring/summer. I thought that if I try out new patterns for my SWAP, I could enter these garments in the contest as well… still following me? That’s what I call killing 2 birds with 1 stone!

Stay tuned, at the end of the day I’ll post my creations for this weekend!

Comments

  1. Ben non, i don’t know the gold mine mais j’y vais de ce pas :))

    Cool que tu aies ouvert ton blog (et merci pour le lien, hihihi :))

  2. marieclaude says:

    Ben oui, j’me suis rendu compte que j’avais plein de trucs à dire😉 Je ne pense pas t’arriver à la cheville côté succès, mais c’est l’intention qui compte haha!

  3. Hi Marieclaude
    I saw your comment on my review in PR. Can I ask you a question? In Dutch?
    Is it usefull to become a member of PR? I like the reviews but due to omstandigheden I’m a very slow seemstress.
    I like your website, heel leuk, ik wist niet dat er zoveel websites zijn van mensen die hun eigen naaiwerk op het net zetten!
    hartelijke groet
    Leiden

  4. marieclaude says:

    Hoi Leiden!

    Ik zal mijn best proberen om in het Nederlands te aantwoorden😉 Ik heb een liefde/haat relatie met het Friends of PR membership, soms vind ik het heel leuk een nuttig (je krijg 10% korting bij de patronen die via de website zijn verkrijgbaar, extra dingetjes zoals een foto album, etc.) maar soms… tja… ik weet het niet. Maar voor 30$ per jaar, het is eigenlijk niet zo duur. Het is afhankelijk aan je niveau van participatie: ben jij een gebruiker wie elke dag de fora lezen of elke week een review schijf? Or bezoek jij de website minder dan 1 keer per maand?

    Snel kleding maken hoeft niet hoor😉 Zo lang jij het leuk vindt!

    Een echt aanrader in het Nederlandse kledingmaken sfeer: http://www.sancho.nl/ Zelfs ben ik clublid. Een hartstikke leuk groep mensen!!!! Neem de tijd om in het forum rond te neuzen, wel de moeite waard! See you there!😀

    Groetjes,

    Marie-Claude

  5. Dank je, Marie-Claude!
    Ik heb nog een patroon dat ik wil bespreken op PR, maar ik denk dat ik te langzaam werk om er plezier van te hebben. Een foto album heb ik al , patronen koop ik op naaipatronen.nl. De website van Sancho heb ik al gevonden, heel leuk, alleen geen reviews.
    Ik probeer zoveel mogelijk te lezen op PR, voordat ze me eruit gooien!
    Je woont niet toevallig ook in Leiden?
    Hartelijke groet
    Leiden

  6. marieclaude says:

    Hoi Leiden,

    Inderdaad, ik woon toevallig ook in Leiden😉 Ergens in De Kooi!

    Friend of PR worden hoeft helemaal niet hoor! Ik ben lang PR site gebruiker geweest, zonder een membership te nemen. Maar ik moet zeggen dat ik vind Deepika’s initiatief errrug leuk, en door mijn membership kan ik haar en haar website steunen😀

    Groetjes,

    MC

  7. O, wat leuk! Misschien kom ik je wel eens ergens tegen.
    Ik heb nog een review geschreven, maar nog niet gepost, omdat de foto’s die ik had gemaakt, niet duidelijk genoeg zijn. Ik sta er goed op, maar de rok niet!
    Ik vind zelf de reviews zonder foto’s niet zo nuttig.
    Het is een heel leuke website inderdaad, en de jouwe ook, ik lees er in, en die van Sancho ook.
    Ik heb nu ook allerlei dingen over de SWAP gelezen.
    Wil je dit soort opmerkingen hier op deze plaats hebben?

    groeten
    Leiden

Leave a Reply

